frecruit21 Niciun comentariu

Newsletter

Aboneaza-te pentru a fi la curent

cu ultimele detalii privind ofertele de munca

promovate de F Recruitment International!

frecruit21 Niciun comentariu

Ești mulțumit de locul tau de muncă?

Studiile focusate asupra dinamicii companiilor arată că există o legatură strânsă între nivelul de satisfacție la locul de muncă și productivitatea angajaților. Consideri că ești mulțumit de actualul loc de muncă? Sau crezi că este timpul pentru o schimbare? Ți-am pregatit un  scurt test pentru a te ajuta să iei o decizie. 

 

[WpProQuiz 1]

 

Sub 29 de puncte

Nu ești mulțumit de locul tău de muncă. Așadar, este vremea să îți analizezi opțiunile. Gândește-te la un plan de a-ți schimba poziția în companie sau de a cauta un alt job. Analizează-ți bine competențele, abilitățile și prioritățile. Primul pas începe cu un CV reușit.

 

Între 30 to 44 de puncte

Ești indecis. Jobul actual îți oferă și beneficii, dar nu uita să-ți dezvolți potențialul. Clarifică-ți obiectivele și fa un exercițiu de imaginație: „Unde te vezi peste 5 ani?”. Dacă răspunsul nu este  „în același loc de muncă”, atunci e timpul să te pregătești pentru interviuri. 

Între 45 și 60 de puncte

Felicitări! Ai ales jobul perfect pentru profilul tău! Specializează-te în domeniu și gândește-te la ce poți aduce nou! Contribuția ta contează!
frecruit21 Niciun comentariu

12 trucuri pentru a impresiona în doar de 30 de secunde

Unii experți estimează ca 85% din succesul financiar nu vine din abilitățile sau cunoștințele tale, ci din capacitatea de a te conecta cu alți oameni pentru a genera respect și încredere. În câteva secunde, orice persoană pe care o cunoști își formează o părere, fapt ce determină determina în mare măsură dacă îi inspiri încredere și respect.

Fie că ești în căutarea unui nou loc de muncă, realizezi o strângere de fonduri sau conduci o organizație, să faci o impresie bună e ceva foarte important.
Îți prezint mai jos câteva sfaturi pentru o impresie bună în 30 de secunde:

  1. Renunță la ideea de ”atacă sau zboară” – primele secunde ale unei întâlniri sunt ghidate de reacții instinctive. Fiecare persoană face aprecieri imediate inconștiente centrate pe ideea siguranței lor. Fii conștient de semnalele imediate și asigură-te că nu sunt percepute drept amenințătoare.
  2. Respectă limitele – fii conștient de spațiul personal și respectă limitele altora. Dacă ai dubii, urmează indiciile celeilalte persoane: în cazul în care se apleacă în față, te apleci și tu; dacă se lasă pe spate, la fel faci și tu. Și ține cont de conceptele spațiului personal care variază de la o cultură la alta.
  3. Așteptările create – în afaceri, primele impresii sunt dictate de obicei de așteptări. Ne așteptăm ca oamenii să se ridice la așteptarile pe care ni le-am creat în mintea noastră în urma reputației lor, a telefoanelor, a emailurilor sau a mesajelor. Așteptăm consistență în acea imagine, și fără ea ne putem simți un pic confuzi. Tocmai de aceea nu e timpul să îi surprindem pe ceilalți cu o altă personalitate.
  4. Fii conștient de limbajul corpului – te reprezintă cel mai bine la o primă impresie. Trebuie să arați că ai o atenție și o inima deschisă, și o expresie facială care să combine autoritatea cu abordabilitatea și contactul vizual.
  5. Fii pozitiv – limbajul creierului este format din imagini, sunete, emoții și într-o mică măsură, gusturi și mirosuri. Este mult mai greu să traduci negativitatea în imagini ”prietenoase”
  6. Păstrează-ți atitudinea – energia generală pe care o emiți este primul lucru la care oamenii răspund inconștient. Dacă pari lipsit de vlagă, fii calm. Dacă pari distras și lipsit de entuziasm, fii pozitiv în gândire (nu vei face doar o impresie bună, dar îți vei modifica și starea de spirit).
  7. Controlează-ți emoțiile – oamenii sunt atrași de căldură, entuziasm și încredere mai mult decât de furie, aroganță sau nerăbdare. Orice s-ar întâmpla în jurul tău, asigură-te că vei avea cel mai bun răspuns pentru ceilalți
  8. Sincronizare – asigură-te că tonul vocii, cuvintele și limbajul corpului spun același lucru. Consistența acestora oferă credibilitate și claritate mesajului tău.
  9. Folosește limbaj senzorial – ori de câte ori e posibil, poți să descrii anumite imagini, sunete, texturi, mișcări și sentimente pentru a adăuga un sens la ceea ce spui.
  10. Fii curios, deschis la minte și interesat – pune întrebări pentru a porni o conversație, pentru a stârni interesul celeilalte persoane cu privire la tine.
  11. Îmbracă-te pentru succes – găsește-ți un stil personal care reprezintă ceea ce ești si mesajul pe care îl transmiți despre tine.
  12. Tratează fiecare întâlnire cu încredere, ca și cum ar fi ultima. Pentru că sincer, nu știi când va fi următoarea.12 trucuri
frecruit21 Niciun comentariu

Reguli pentru redactarea unei scrisori de intenție

Cel mai dificil pas în demersul tău de a gasi un nou job este acela de a redacta o scrisoare de intenție pertinentă, credibilă și în conformitate cu intențiile și competențele tale profesionale.  Nu te lăsa copleșit de variatele exemple găsite pe internet! Este clar că angajatorul primește numeroase aplicații pentru un post,  dar dacă vrei ca CV-ul tău să fie remarcat, ai nevoie de o scrisoare de intenție care să respecte următoarele  reguli:1. Nu repeta informațiile din CV! 

 

Folosește scrisoarea de intenție pentru a introduce noi informații sau detalii pe care nu le puteai încadra în CV.  Dezvoltă punctele forte ale CV-ului tău și corelează-le cu utilitatea acestora pentru companie.

2. Scrie despre ce poți aduce TU companiei!

O greșeala comună este aceea de a sublinia că acest job este necesar pentru tine. Vrei ca angajatorul să devină interesat de aplicația ta? Evidențiază  lucrurile cu care poți contribui TU la dezvoltarea companiei!

3. Concentreaza-te pe abilități și competențe!

Promovează-ți potențialul! Chiar dacă experiența ta este insuficientă pentru postul dorit, demonstrează că ai abilitățile necesare pentru a îndeplini toate sarcinile pe care acest job le presupune.

4. Nu uita să amintești cele mai bune rezultate!

Rezultatele  sunt cele mai bune dovezi pentru a ilustra contribuția ta în companiile pentru care ai lucrat.

5. Nu ezita să anexezi recomandări!

Ai avut un feedback bun din partea superiorilor, a colegilor sau a clienților? Corelează aceste recomandări cu principalele tale abilități și competențe!

6. Evită formalismul excesiv!

Nu redacta scrisoarea de intenție într-un mod impersonal sau fixat în clișee. Personalizează!

7. Documentează-te!

Scrisorile de intenție sunt o modalitate perfectă de a arăta că înțelegi cultura organizațională și, mai ales, că te încadrezi în acest mediu. Câteva informații despre companie te pot ajuta în adecvarea tonului, a limbajului și a mesajului transmis.

8. Scurt și cuprinzător!

În general o scrisoare de intenție nu trebuie să depășească o pagină.  Concentrează-te pe datele pe care vrei să le transmiți și găsește o formulare succintă care să te avantajeze.

9. Asigură-te că nu există erori în aplicația ta!

Asigura-te că scrisoarea de intenție nu contine erori gramaticale și că fiecare cuvânt este folosit în sensul său propriu! Nu încărca textul, renunță la expresii și metafore și fii cât mai clar în formulările tale!

10. Fii natural!

Naturalețea te recomandă! Nu încerca să creezi un profil standardizat, ci concentrează-te pe abilitățile tale specifice!

 

job-application.4e3778d

frecruit21 Niciun comentariu

18 Sfaturi legate de interviul pentru un nou loc de muncă

  1. Gândește-te la interviu ca fiind un joc de pase, unde intervievatorul pasează “mingea” (intrebările) cu scopul de a afla dacă tu și organizația pe care o reprezintă sunteți o combinație câștigătoare.

  2. Realizează o cercetare a companiei. Cunoscând cat mai multe despre organizația pentru care ai interviul, vei putea vorbi despre subiecte relevante pentru locul de muncă pentru care aplici.

  3. Realizează un porfoliu al muncii tale. Daca ai mostre de proiecte pe care dorești să le arăți intervievatorului, le poți organiza într-un dosar/servietă și le poti aduce cu tine.

  4. Stabilește o listă de intrebări pe care le dorești să le adresezi, cu scopul de a decide dacă accepți sau nu noul loc de muncă.

  5. Obține indicații clare de orientare pentru a ajunge la interviu la timp, sau mai devreme chiar.

  6. Un costum cu aspect profesional va impresiona cu siguranță, chiar daca nu vei purta același tip de haine și la locul de muncă.

  7. Interviul începe din momentul în care ai intrat pe ușa companiei și durează până când ai ieșit pe aceeași ușă.

  8. Zâmbește, în special când îți întâlnești pentru prima oară intervievatorul. Acea primă impresie va rămâne în mintea acestuia o lungă perioadă de timp.

  9. Nimic nu se compară cu o strângere de mână încrezătoare.

  10. Contactul vizual este o formă de comunicare și are o bună capacitate de a crea un raport. Așadar, trebuie să ai contact vizual cu intervievatorul atunci când vorbești tu, cât și atunci când vorbește acesta.

  11. Încearcă să ai o postură bună care arată că ești alert și încrezător. Evită limbajul negativ al corpului. Cu alte cuvinte, nu sta cu brațele încrucișate la piept, nu strânge pumnii, nu ține geanta/servieta strâns. Acestea denotă nesiguranță, ostilitate sau rezistență la schimbare.

  12. Ascultă activ ceea ce spune intervievatorul și pune intrebări când ceva este neclar. Înțelegerea fiecărei întrebări te va ajuta să dai cel mai bun răspuns. Totodată, răspunsul tău trebuie să aibă un balans între modestie și incredere.

  13. Răspunde bazându-te pe principiul PAR (problemă, acțiune, rezultat): Care a fost problema pe care ai întâmpinat-o? Ce acțiuni ai întreprins pentru a rezolva problema? Care a fost rezultatul?

  14. Este în regulă să fii tăcut înainte să răspunzi la o întrebare. Te va ajuta să-ți aduni ideile și să dai un răspuns bun. Angajatorul va aprecia faptul că ești atent.

  15. Fii sincer, chiar dacă asta înseamnă să nu știi ceva sau că nu ai o oarecare experiență.

  16. Nu te grăbi să discuți despre salariu și așteptări până când nu ai înțeles pe deplin ce implică noul loc de muncă.

  17. Fii prietenos dacă ești prezentat potențialilor colegi. Intervievatorul poate vedea atunci cum interactionezi cu personalul său, iar mai târziu îi poate întreba dacă ai fost plăcut sau nu.

  18. Încheie de fiecare dată interviul cu o mulțumire.

6a00d834515c0a69e2017ee8296d9d970d

frecruit21 Niciun comentariu

10 Pasi pentru un CV eligibil

Dorești să aplici pentru un job și să treci de prima etapă a selecției? Nu uita cei 10 pași pe care orice candidat trebuie sa îi respecte atunci cand trimite un CV.

 

Pasul 1: Personalizează CV-ul tau în funcție de postul pentru care aplici!

CV-ul tău trebuie să fie relevant pentru specificațiile și cerințele postului pentru care vrei să aplici.  Astfel, este necesar să îți evidențiezi competențele și abilitățile asociate cu domeniul jobului de referință.

 

Pasul 2:  Alcatuieste o lista de cuvinte-cheie!

În analiza aplicațiilor, agenții de recrutare și angajatorii caută, în genere, cuvinte-cheie care să confirme ca tu ești candidatul potrivit pentru oferta lor. Selectează termenii care îți descriu cel mai bine profilul și evidențiază-i în aplicația ta,  pentru a-ți face CV-ul mai ușor de reperat.

 

Pasul 3: Caută un format potrivit pentru CV-ul tau!

Analizează cerințele generale ale postului pentru care vrei sa aplici și completeaza-ți CV-ul în funcție de prioritățile angajatorului (experiență, calificări, abilități și competențe, educație).  Formatul CV-ului poate fi unul cronologic, funcțional sua mixt.

 

Pasul 4:  Nu uita să anexezi toate datele de contact!

Titlul CV-ului și datele de contact nu trebuie sa lipseasca din aplicația ta.  Fii atent la corectitudinea datelor si la ordinea de inscriere: Nume si prenume – Adresa – Număr de telefon – Număr de fax – Adresa (oficială) de e-mail – Adresa web – Adresa profilului corespondent rețelelor de socializare (unde este cazul): LinkedIn, Facebook, Twitter etc.  Nu uita ca datele tale nu sunt doar o modalitate de a ține legătura cu angajatorul, ci și un punct important în stabilirea profilului candidaților.

 

Pasul 5:  Nu uita să precizezi scopul aplicației tale!

Este indicat să introduci în CV-ul tău un obiectiv general, formulat clar și concis, corelat cu postul pentru care candidezi.

 

Pasul 6.  Fă un rezumat al calificărilor/competențelor tale!

Fă o selecție a calificărilor și a competențelor tale în funcție de cerințele postului pentru care candidezi.  Conectează această secțiune cu orice element care te califică pentru jobul ales: experiența și recomandările tale,  valorile personale și etica muncii, istoricul tău în domeniu sau câmpul de expertiză etc.

 

Pasul 7: Evidențiază-ți experiența!

Experiența candidatului reprezintă, pentru majoritatea  angajatorilor, factorul deciziv în selecția de personal. Prin urmare, este necesar să anexezi toate datele referitoare la locurile de muncă anterioare (durata angajării, postul/funcția, domeniul, numele angajatorului, orașul/țara, principalele responsabilități).  Selectează din fișa postului elementele relevante pentru jobul pe care dorești să îl obții, pentru a-ți evidenția experiența în domeniu!

 

Pasul 8: Include in CV și realizările profesionale
Nu exista o recomandare mai bună decât propriile tale realizări pe plan profesional. Această secțiune trebuie să convingă angajatorul că ești un candidat eligibil pentru postul oferit, deci concentrează-te pe rezultatele care merită să fie menționate.

 

Pasul 9: Găsește formatul potrivit pentru a evidenția pregatirea în domeniul pentru care aplici!

Dacă pregătirea ta este necesară pentru postul pe care vrei să-l primești (sau domeniul în care te-ai pregătit este mai relevant decât experiența ta) poți insera secțiunea « Educație » în prima parte a CV-ului tău.  Nu uita să precizezi domeniul și calificarea/ titlul obținut.  În cazul în care ai absolvit mai multe cursuri (universitare sau de formare), include  în CV-ul tău doar titlurile care se află în același domeniu de activitate cu postul pentru care candidezi.
Pasul 10: Arată că ești diferit de restul candidaților!
Ai facut voluntariat sau ai participat la proiecte în folosul comunității? Deții titluri sau premii ce pot fi considerate un atu în selecția candidaților pentru postul dorit? Nu ezita să le incluzi în CV!

cv-guide

Sursa: www.susanireland.com